18 Ara 2011

Kişisel Gelişim Üzerine-



 Altına değil kendine..
   Hep söylerim:"Altına değil kendine yatırım yap".Onun değeri bir gün düşer ama sen hep yükselirsin.Yaşam bize her zaman güzel şeyler sunmuyor ne yazık ki.Hatta siz de fark etmişsinizdir ne güzel şeyler ne de kötü şeyler uzun ömürlü olmuyor.Bir şeye çok üzülüp kafa patlattığımda bir de bakarım işler bir anda kendiliğinden yoluna girivermiş.Tabi aynı şey hayatımdaki olumlu olaylar için de geçerli.Hep deriz ya ''Çok mutluyum kesin başıma kötü bir şey gelicek diye.'' Gelir de zaten.İşte bu mutsuzluk süreçleri uzun sürebiliyor kimi zaman.Dönemsel olabiliyor.Hayatımızda bir dala tutunmak istediğimiz ya sevgiye ya sevgiliye bazen dosta bazen de bir işe delicesine sarılmak istediğimiz zamanlar..Ya da hiçbir şey düşünmek istemeyip sadece beyninizi kemiren ''O'' soruna odaklanıp boşlukta kaldığımız zamanlar.Gözlemlerime dayanarak ben diyorum ki bu süreci bayanlar daha sıkıntılı yaşıyor.Kendi sorunlarımızı odak haline getirip geri kalan her şeyi boşvermeye epey meyilliyiz ne yazık ki.
Yeteneklerinizi keşfedin!
  Benim buradan bayanlara tavsiyem,bu süreci ileriye dönük kar getirecek şekilde değerlendirmeleri.Şimdi bu nasıl olacak diyeceksiniz.Evet basit gelecek biliyorum ama bu kısa dönemli depresyon süreçlerini bir filme giderek bir oyun görerek ve ya bir meşgale edinerek bile değerlendirebilirsiniz.Ben hep kişilere açılan yeni kapıların ya da yetenek keşiflerinin bu dönemlerde olduğuna inanırım.Çünkü böyle depresyon süreçlerinde insan kendine döner.İç dünyasını keşfeder.İyi değerlendirmeyi bilirse aslında ne kadar güzel fotoğraf çekebildiğini görebilir.Kendini dekorasyona verebilir.Geleceğin stilistliği yolunda önemli bir adım atabilir.Bende bunların hiçbiri yok diyorsanız bile kitap arşivinizi genişletme yoluna gidebilir ya da yeni öğrendiğiniz bir yemek tarifini denemek bile yeterli olacaktır.Geriye dönüp baktığınızda yarattığınız eserlere ''O zamanlar şöyleydim..'' diye başlayan cümleleriniz,zamanı çürütüp yok etmediğiniz için tatlı bir tebessümle sonlanacak,bana güvenin :)
 İnsan ne olursa olsun hayattan kendine değer katmayı bilmeli,kendine en zor durumlarda bile bir pay yahut ders çıkarma becerisine sahip olmalıdır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...