20 May 2012

AĞZININ TADINI BİLENLERE #1





Geçenlerde aralarında bir Adanalı, bir Çanakkaleli, bir İstanbullu ve 2 İzmitlinin bulunduğu bir arkadaş grubu olarak ciğerciye gidelim dedik! Hepimizi buluşturan ortak noktamız ise Güneydoğu'ya has damak tadımızın olmasıydı.Nitekim ciğer diyince hepsinin gözler açıldı :)) Önceden dost meclisinde aldığım bir tavsiye üzerine Asmalımescit'te de bir şubeleri bulunan Canım Ciğerim-İlhan Usta'ya gittik. Sipariş vermemizle masayı donatmaları bir oldu,ağız yakmayan acısı kıvamında domatesi bol acılı ezmeyle açılışı yaptık, ardından gelen sumak, soğan karışımı, közlenmiş domatesi ve soğanı cabasıydı.. Zaten biz ciğerlerimiz gelmeden doymuştuk. Ben 1 porsiyon ciğer yedim, sıcak lavaşa sarılmış, bol yeşillikli ciğerin tadıysa ''mamamiyyyaaaaa'' dedirten cinstendi. Açıkçası ömrümde çok az yerde böyle güzel ciğer yedim. Herkes ciğeri sevmez çünkü ciğerin kendine has bir tadı vardır, beni de çok yediğimde bayabiliyor. Ama ben inanıyorum ki Canım Ciğerim'in ciğeri pek çok insana ciğeri sevdirir. Çünkü İlhan Usta'nın yıllardan beri alışılagelmiş bir sırrı olsa gerek eti kıyır kıyır yumuşacıktı, ağızda dağılıyor denir ya , hah tam olarak öyleydi işte!

Ciğerlerimizin ardından pek methini duyduğum Kerebiç tatlısı yedik. Kerebiç içi adeta içli köfte mantığıyla yapılan, epey kuru, şerbetini dışındaki traş köpüğü kıvamındaki (nitekim sabun tozuna benzeyen çöven isimli bir maddeden yapılıyormuş) sosundan alan, bol fıstıklı cevizli bir Hatay tatlısı. Belki de yüksek beklentiyle gittiğimden ben tatlıyı pek beğenmedim. Arkadaşım ise bunu Hatay'da asıl yerinde yediğini alakası olmadığını orda denesem çok sevebileceğimi söyledi.

Tüm bu yediğimizin içtiğimizin ardından bizler şok içinde karınlarımız tok,ağzımız soğan kokmuş,mideler şiş ama bir o kadar mutlu ayrıldık Canim Ciğerim'den böyle bir ziyafetin üstüne verdiğimiz fiyat ise İstanbul koşullarında gayet iyiydi : 20 TL !

PS: Aramızda bir Adanalı var demiştim, Ecenaz'ın tüm bu ziyafete tepkisi iyiydi hoştu ama dediği önemli bir şey vardı ki ''Siz bi Adana'ya gelin, sabah öğle akşam 3 öğün kebaba doyacaksınız..'' E benim canıma minnet zaten, Adana-Antep mutfağına bayılırım. Gidenler, deneyenler bilir ki Adana esnafı pek bir bonkörmüş mezeler, porsiyonlar konusunda.. Ee bunu kaçırmak olmaz. Biz de rotamızı eylül gibi Adana'ya çevirdik. Gider gitmez oradan da izlenimlerimi yazacağım :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...