21 Şub 2012

Bir Oscar Adayı: Senden Bana Kalan



Ödül alır mı almaz mı bilemem ama bu yıl çok konuşulacağını düşündüğüm bir film.Senden Bana Kalan (The Descendants).Hikaye başladığında "Oo, ağır bir film geliyor"diye beklediğim ancak sonunda kendimi hiç de salya sümük bulmadığım bir film oldu The Descendants.Her ne kadar arka sıralardan kendi gözyaşında boğulmasından şüphelendiğim izleyiciler olsa da bunu onların derin hassasiyetine veriyorum.Keza, böylesi dramatik bir hikayeye mizah öğeleri o kadar yerinde ve güzel yedirilmiş ki filmi sınıflandırmak neredeyse imkansız.

Eşini bir tekne kazası sonrası kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya kalan,aristokrat bir ailenin varisi Matt King'in; eşinin koma sürecinde kızlarıyla olan yeniden yakınlaşma öyküsünü tatlı tatlı,göze batırmadan,acıtasyondan tamamen kaçınarak vermeyi çok iyi başarmış Alexander Payne.Özellikle böylesi filmlerde alışılmış olanın aksine olaylar çoğu zaman hiç de beklediğiniz gibi gitmiyor.Klişelikten uzak olay örgüsü böylece sizi daha bir sarıyor.

Oyunculuklara gelince George Clooney'i hep o karizmatik rollerinde görmeye alışık olduğumdan başta çok garipsesem de aldatılmış erkeğin şaşkoloz tavrını, o parmakarası terlikleriyle şıpıdık şıpıdık koşarken sergilediği oyunculuk benim için bir filme bedeldi zaten.Tabii ki onun oyunculuğunu bir tek bu kalıba sığdırmak haksızlık olurdu.Bir babanın içinde bulunduğu zor durumları en yerinde mimik ve tonlamarla veren Clooney'in kimi zaman çaresiz kaldığı, kimi zamansa kendi içinde geçirdiği büyük değişimler geçirdiği hallerini yansıtışını çok beğendim. Clooney'in küçük kızını oynayan Amara Miller'ın yeni jenerasyonu bu kadar iyi sergilemesi de takdire değer kesinlikle.

Ben film ile ilgili çok fazla spoiler vermek istemiyorum.Zaten 5 daldaki adaylığı ortada.Sonuç ne olursa olsun, arşivinizde yer alması gereken bir film Senden Bana Kalan. Her şeyden önce bu film "farklı". Konu size çok tekdüze ve sıradan gelse de (ki başta ben de bu  yanılgıya düştüm) konunun anlatılışı,yönetmenin marifetleri izlenmeye değiyor. İf İstanbul kapsamında da pek çok yerde gösterime giren Senden Bana Kalan'ı Oscar'dan önce tarafsız bir gözle izleyin derim.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...